هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری مجله gcorg از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره راژیا با حضور عباس کاظمی؛ معاون سیاسی و امنیتی استان قزوین، حسین براتی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سید وحید حسینی؛ معاونت امور استان‌ها و جشنواره‌های سینمای جوان کشور، قاسم اللهیاری؛ عضو شورای اسلامی شهر قزوین، ابوالفضل سروشمهر؛ مدیر سینمای جوان قزوین، محمدرضا امامقلی؛ مدیر حوزه هنری استان و هنرمندان و علاقه‌مندان در نگارخانه مجله gcorg حوزه هنری قزوین افتتاح شد. 

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین، استعدادهای جدید کشف می‌کند

حسین براتی مدیرکل ارشاد اسلامی استان قزوین در آیین افتتاحیه اظهار داشت: رویکرد این جشنواره کشف استعدادهای جدید است و قصد معرفی حرفه‌ای‌های سینمای جوان را دارد که امیدوارم در این بخش هم موفق عمل کنیم.

براتی بیان کرد: امیدواریم که در طول این جشنواره بتوانیم در معرفی قزوین به عنوان یک مقصد فرهنگی و گردشگری نقش موثری ایفا کنیم. معتقدیم که آوردن جشنواره‌ها به استان‌ها اقدام شایسته ای است و گرد هم آمدن هنرمندان حرفه‌ای حوزه فیلم و عکس کشور اتفاق مبارکی است که این روزها در قزوین شاهد آن هستیم.

 وی نسبت به معرفی هرچه بیشتر قزوین در این جشنواره تصریح کرد: در این جشنواره یک روز ویژه عکاسان است که تحت عنوان روز قزوین نامگذاری شده و امیدواریم بتوانیم در معرفی قزوین نقشی ایفا کنیم.

براتی افزود: میزبانی جشنواره مهمی مثل هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در قزوین از نقاط قوت اقدامات مدیریت جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین نسبت به اینکه این جشنواره بتواند نظر برگزیدگان و منتخبین و همچنین داوران را جلب کند، ابراز امیدواری کرد.

هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین، فرصت تبادل و تعامل تجربیات بین چهره‌ها است

عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استان قزوین در این مراسم گفت: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین فرصت تبادل و تعامل تجربیات بین چهره‌ها در حوزه فیلم و عکس است. این جشنواره، اتفاق قابل توجهی است از این منظر که می‌توانیم فرصتی را برای معرفی چهره‌های استان داشته باشیم.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: اتفاقی که این روزها در قزوین شاهد آن هستیم، اقدامی به یاد ماندنی در حوزه فرهنگ و هنر است. این جشنواره که با همت مسوولان سطوح مختلف و انجمن سینمای جوان قزوین در حال برگزاری است، می‌تواند موجب رشد و تعالی ظرفیت‌های خوب استان شود. 

کاظمی ضمن تاکید بر این نکته که این جشنواره فرصت تبادل و تعامل بین تجربیات چهره‌ها در حوزه فیلم و عکس است، ادامه داد: ما دارای سرمایه‌های بزرگی از میان هنرمندان در کشور هستیم و باید به این حوزه هم توجه کنیم. دانایی و توانایی این هنرمندان را باید برای ظرفیت‌های هنریمان دریابیم.

معاون سیاسی و امنیتی استان خاطرنشان کرد: نباید راضی به وضع موجود باشیم، بلکه باید بتوانیم جشنواره هفتادم را پله‌ای برای جشنواره‌های بعدی بکنیم و از ظرفیت‌های مختلف آن استفاده کنیم.

همچنین در خلال این جشنواره  نمایشگاه عکس آثار برگزیده نیز افتتاح شد. در این نمایشگاه ۳۲ عکس و سه مجموعه عکس از هنرمندان استان‌های حاضر در این جشنواره را به نمایش گذاشته و به مدت سه روز تا پایان جشنواره میزبان علاقه‌مندان است.

گفتنی است ۹۹ عکاس و فیلمساز فیلم کوتاه از استان‌های گیلان، همدان، یزد، بوشهر، هرمزگان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین و تهران در این جشنواره شرکت کرده و اختتامیه این جشنواره نیز در روز جمعه ۳۰ شهریورماه برگزار خواهد شد.

هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین- راژیا از ۲۷ الی ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر قزوین برگزار می‌شود.

هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد

۵۷۵۷

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد"، کلیک کنید.