رشد 9.3 درصدی خرید گندم در لرستان – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان

رشد 9.3 درصدی خرید گندم در لرستان - خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مجله gcorg، سید عماد شاهرخی در شورای حفاظت از منابع آب لرستان با اشاره به رشد 9.3 خرید گندم در استان، اظهار داشت: پیش بینی می شود 13.8 درصد خرید دانه روغنی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش خوب باران در استان و اقدامات انجام شده در حوزه بهبود ارقام و مبارزه با آفات و استفاده از تجهیزات و دانش فنی پیش بینی می شود فصل زراعی خوبی داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: امسال به ترتیب 47 هزار و 196 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است.

شاهرخی با اشاره به رشد 9.3 خرید گندم در استان، تصریح کرد: پیش بینی می شود 13.8 درصد خرید دانه روغنی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا کنون 24 هزار تن گندم خریداری شده که تا 15 شهریور این خرید تضمینی ادامه دارد، افزود: 270 تن کلزا در پلدختر خریداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برگزاری مانور مبارزه با افت سن در استان، تصریح کرد: از اواخر بهمن رصد و پایش برای مبارزه با این آفت انجام شده به نحوی که امسال در سطح 113 هزار هکتار از اراضی استان مبارزه با افت سن صورت گرفته است.

شاهرخی، ادامه داد: همچنین مبارزه بیولوژیک در دو هزار هکتار از اراضی نخود استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: سهمیه کود اوره از 59 هزار تن به 78 هزار تن رسیده؛ اما برای کود فسفات سهمیه همچنان افزایش پیدا نکرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رشد 9.3 درصدی خرید گندم در لرستان – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رشد 9.3 درصدی خرید گندم در لرستان – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.