مقاله روش های درمان اوتیسم

تاکنون درمان قطعی برای اختلال طیف اوتیسم شناسایی نشده است اما اقداماتی با هدف به حداکثر رساندن سازگاری شخصی، طراحی و تدوین شده اند. در حالی که هنوز درمان مشخصی برای اوتیسم پیدا نشده ولی روش های درمانی مناسبی وجود دارد که می تواند به این کودکان کمک کند تا از توانایی های بیشتری بهره مند شوند و رفتارهای مرتبط بااختلال اوتیسم را کاهش دهند، و بتوانند به طور مستقل نیازهای خود را برآورده کنند و به تدریج به یک زندگی عادی دست یابند. از آنجایی که رفتارها و اختلالات در کودکان با اختلال طیف اوتیسم بسیار متفاوت و متغیر است، تاکنون چندین برنامه درمانی برای آنها در نظر گرفته شده که هر کدام موفقیت هایی نیز به دنبال داشته اند.

مقاله روش های درمان اوتیسم

انتخاب روش درمانیدر کودکان با اختلال طیف اوتیسم باید متناسب با توانایی های کودک و شدت اختلال، برنامه ریزی شود. درمان هایی که بر اختلال اوتیسم متمرکز می شود با توجه به این افراد، اجرا خواهد شد. از رو پژوهش حاضر با هدف مرور روش های درمانی اختلال اتیسم انجام شد. در دنیای امروز با وجود تحقیقات فراوان هنوز درمان قطعی و استانداردی برای درمان اوتیسم (Autism treatment) یافت نشده است؛ اما روش ها و راهکارهای فراوان و متنوعی برای کاهش علایم و افزایش توانایی افراد مبتلا به اوتیسم وجود دارند که کمک چشمگیری می کنند. البته باید در نظر داشت که تمامی این روش های کاربردی در طلایی ترین زمان عمر افراد اوتیستیک جوابگو هستند و پس از آن تاثیر آن چنانی نخواهند داشت.

بهترین راه درمان اوتیسم : کودکان یا بزرگسالانی که درگیر اختلال اوتیسم هستند، نیاز به درمان اتیسم تخصصی، نظام مند، سیستماتیک و ساختاریافته دارند تا بهترین پاسخ را به درمان نشان دهند. لباس اسپایدرمن دخترانه از لحاظ کیفیت مشابه نمونه اسپایدرمن پسرانه است . البته هر کودک یا بزرگ سالانی که به اوتیسم مبتلا است نقاط قوت و چالش های منحصر به فرد خاص خود را دارد. باید با توجه به این نقاط و چالش ها درمان را پیش برد. اگر درمان اتیسم به درستی انجام شود تا حد زیادی علایم و نشانه هایِ اوتیسم کاهش پیدا می کند و فرد عملکرد بهتری در انجام فعالیت ها و امور روزانه از خود نشان خواهد داد. نکته یِ مهم در درمان افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم این است که هیچ درمان یکسانی برای اختلال طیف اوتیسم وجود ندارد؛

هر کدام از این کودکان به یک درمان جواب می دهند. هدف از درمان هم به حداکثررساندن توانایی فرد در وجوه مختلف اجتماعی و زندگیِ شخصی فرد است. جدیدترین درمان اوتیسم هیپرباریک یا اکسیژن درمانی نوعی درمان است که در آن بیماران در اتاق های مخصوصی که فشار اتمسفر بیشتر از فشاری است که در سطح دریا تجربه می کنیم، درمان می شوند و همچنین به آنها اکسیژن 100 درصد برای تنفس داده می شود. طب هایپرباریک در حال حاضر برای درمان طیف وسیعی از شرایط پزشکی استفاده می شود و بی خطر در نظر گرفته می شود. شواهد علمی در سال های اخیر گزارش شده است که پروتکل های خاصی از درمان های هیپرباریک، خون و اکسیژن را به مغز افزایش می دهد و در نتیجه عملکرد مغز را افزایش می دهد.

به گفته محققان، این درمان باعث تغییرات عصبی، از جمله کاهش التهاب و افزایش عملکرد شد. یک مطالعه اخیر در دانشگاه تل آویو نشان داد که درمان اوتیسم با اتاق فشار تا حد زیادی مهارت های اجتماعی و وضعیت مغز اوتیستیک را بهبود می بخشد. این تحقیق بر روی مدل های حیوانی اوتیسمی انجام شد. محققان تغییراتی را در مغز کشف کردند، از جمله کاهش التهاب عصبی که با اوتیسم مرتبط است. علاوه بر این، عملکرد اجتماعی مدل های حیوانی تحت درمان در محفظه فشار به طور قابل توجهی بهبود یافت. موفقیت این تحقیق پیامدهای قابل توجهی برای کاربرد و درک درمان با اتاق فشار به عنوان درمانی برای اوتیسم دارد.

بهترین زمان درمان اویتسم

مطابق با پژوهش های انجام شده، تشخیص به موقعِ اختلال اوتیسم و مداخلات زودهنگام در دوران پیش دبستانی یا قبل از آن، به خصوص در سن 2 الی 3 سالگی احتمال تاثیرات مثبت به طور چشمگیری افزایش می یابد؛ لباس طرح سگ های نگهبان ممکن است از جمله عواملی باشد که به کودکان کمک می کند تا از لحظات خاص زندگی شان بتوانند لذت ببرند . در واقع انعطاف پذیریِ مغز در سنین کم بیشتر است به همین خاطر شانس موفقیت و تاثیر گذاریِ درمان ها بر علایم و مهارت های اجتماعی، ارتباطی، عملکردی و رفتاری در سنین بعدی خارق العاده است. پس پیشنهاد می شود، به محض مشکوک شدن به فرزندتان برای تشخیص ASD به مراکز درمانی، روان پزشک (پزشک متخصص اعصاب و روان) و روان شاناسان حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

خبر خوش این که با مداخله به موقع و مناسب پزشک متخصص، روان شناس، والدین و مربیان، بعضی از کودکانِ مبتلا به اوتیسم به حدی پیشرفت و ترقیِ می کنند که در سنین بالاتر دیگر در طیف افراد مبتلا به اوتیسم قرار نمی گیرند. جدیدترین درمان اوتیسم یا روش های جدید برای درمان اوتیسم کدام یک درست تر است؟ بیایید با هم این محتوا را تا آخر بخوانیم تا متوجه شویم که آیا برای اوتیسم درمان جدیدی وجود دارد یا نه! از سوالات مهم خانواده های بچه های اوتیسم این است که آیا اوتیسم درمان دارد یا نه؟! برای جواب به این سوال باید گفت هر مشکل یا مسیله ای راهی دارد البته اگر مشکل یا مسیله به درستی شناخته شده باشد!!!  مسیله اصلی کودکان و افراد اوتیسمی این است که مشکل و مسیله این گروه به درستی درک نشده است.

گروهی معتقدند اوتیسم بیماری یا اختلال نیست یک نوع سبک زندگی است. اغلب افراد نیز معتقدند کودکان و افراد اوتیسم به دلیل داشتن تفاوت عصب شناختی، رفتار و عملکردهای متفاوتی از سایر افراد دارند. که اگر به آنان در زمان مناسب آموزش داده شود یا تحت درمان قرار گیرند، می توان به آنان در داشتن سبک زندگی نرمال کمک کرد. دیدگاه های مختلف در حوزه اوتیسم منجر به ارایه روش های مختلف درمانی شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با روش های مرسوم درمان اوتیسم و جدیدترین روش های درمان اوتیسم آشنا کنیم. در روش آموزش جزء به جزء و روش لوواس، هر تمرینی که به کودک داده می شود، شامل یک دستور، یک عمل از طرف او و یک عکس العمل از طرف درمانگر می باشد.

این روش علاوه بر تصحیح رفتارهای کودک، به آموزش مهارت های جدید نیز می پردازد. از قبیل مهارت های اولیه مانند خوابیدن و لباس پوشیدن تا مهارت های پیشرفته مانند برخوردهای صحیح اجتماعی. طراحی لباس بتمن بچه گانه ممکن است با استفاده از تکنیک های مدرن و نوآورانه صورت بگیرد تا بتواند جلب توجه بیشتری داشته باشد . هر کار و مهارت جدید به اجزاء کوچکتری تقسیم می شود. هرگاه کار خواسته شده از کودک به درستی انجام می شود، کودک مورد تشویق قرار می گیرد. با اینکار انگیزه کودک برای تکرار آن و فرمانبری بیشتر می شود، این روش با مخالفت هایی نیز روبرو شده است. آمار و ارقام و تجربه نشان داده است که تکنیک های ABA  نتایج مثبت و با ثباتی بر روی کودکان اوتیسم داشته است.

در این قسمت از مقاله به معرفی روش PRT در توانبخشی اوتیسم می پردازیم که رهیافتی از روش ABA است اما سعی دارد بعضی از مشکلات ABA را جبران کند.  یکی از رهیافت ها به ABA و مبتنی بر اصول APA است، که توسط کوگلها و همکارانشان در سال 1980 مطرح شد. رهیافت PRT بیش از اینکه یک روش باشد، یک سبک زندگی است. از این رو به آن روش طبیعی نیز می گویند؛ زیرا آموزش کودک توسط والدین و در محیط منزل صورت می گیرد.  مربی ابتدا شیوه ی کار را برای والدین توضیح می دهد و پس از آن کل خانواده درگیر می شوند و کار را ادامه می دهند. در این روش هر موقعیت در زندگی روزمره، فرصتی برای یادگیری و آموزش در تمام مراحل کار است. در این روش ما وارد ارتباط دو طرفه با کودک و وارد بازی می شویم و انجام کار را از او می خواهیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقاله روش های درمان اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقاله روش های درمان اوتیسم"، کلیک کنید.