چگونه اوتیسم را درمان کنیم

بیماری اوتیسم چیست؟

اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری پیچیده ی عصبی – رفتاری و از جمله است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارهای سخت و تکرارشونده است و به دلیل گستردگی علایم، آن را اختلال طیف اوتیسم می نامند. این بیماری اختلال در طیف وسیعی از علایم و مهارت ها در سطوح مختلف را شامل می شود. درجات مختلف این بیماری می تواند از یک اختلال ساده که تا حدودی زندگی طبیعی بیمار را محدود می کند، تا یک ناتوانی شدید که به مراقبت های اساسی نیاز دارد، گستردگی داشته باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباط مشکل دارند و قادر به فهم افکار و احساسات دیگران نیستند، بنابراین در بیان احساسات خود از طریق کلمات، رفتارها، حالات صورت یا لمس کردن دچار مشکل هستند.

چگونه اوتیسم را درمان کنیم

علایم اوتیسم چیست؟

اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری پیچیده ی عصبی-رفتاری است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارهای سخت و تکرارشونده است و به دلیل گستردگی علایم، آن را اختلال طیف اوتیسم می نامند. علایم اوتیسم معمولا در سه سال اول زندگی ظاهر می شود و برخی کودکان این علایم را از بدو تولد نشان می دهند. با این حال بعضی ها در ابتدا طبیعی به نظر می رسند، اما این علایم به طور ناگهانی از 18 تا 36 ماهگی ظاهر می شوند. برخی افراد تا زمانی که در جامعه حضور نیابند، علایم اختلالات ارتباطی را بروز نخواهد داد.  بیماری اوتیسم تاثیرات فراوانی بر تعاملات اجتماعی و ارتباطات فرد می گذارد، از جمله:

  • الگوهای گفتاری غیرمعمول مانند حرف زدن شبیه به ربات
  • اجتناب از تماس چشمی با دیگران
  • عدم پاسخگویی در برابر صدا زدن اسم فرد مبتلا
  • توسعه ی دیررس مهارت های گفتاری
  • مشکل در حفظ مکالمه
  • تکرار مداوم عبارات
  • مشکل واضح در درک احساسات و بیان شان
  • علاوه بر اختلال در ارتباط، فرد مبتلا به اوتیسم ممکن است رفتارهای تکراری یا غیرمعمول داشته باشد.

علایم اوتیسم در نوزادان چیست ؟ به نقل از ، برخی از علایم اوتیسم ممکن است در دوران نوزادی بروز کند. لباس های مرد عنکبوتی دارای سیستم های جلوگیری از لغزش و سقوط است تا امنیت حرکات اسپایدرمن را تضمین کند . از علایم اوتیسم در نوزادان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط چشمی محدود برقرار می کنند.
  • ژست نمی گیرند و به چیزی اشاره نمی کنند.
  • واکنشی نسبت به نزدیک کردن اسباب بازی به صورت خود نشان نمی دهند.
  • در نظر داشته باشید که کودکان اوتیسمی بسیار حساسند. مثلا ممکن است در مواجهه با صدا، لمس، بو یا دیدن مناظری که برای دیگران عادی است، دچار مشکلات جدی و یا دردناکی شوند.
  • همچنین این کودکان ممکن است حرکاتی تکرارشونده و تقلیدی مانند تاب خوردن، قدم زدن یا دست زدن را انجام دهند و واکنش های غیرعادی نسبت به مردم یا وابستگی شدیدی به اشیا دارند.
  • کودکان اوتیسمی در برابر تغییرات معمول زندگی مقاومت داشته یا با رفتارهای پرخاشگرانه به خود آسیب می رسانند.
  • ممکن است گاهی اوقات اصلا متوجه افراد، اشیا یا اتفاقات اطراف خود نشوند. برخی از این کودکان ممکن است دچار تشنج شوند و اولین تشنج آن ها در زمان بلوغ باشد.
  • به علاوه برخی مبتلایان به اوتیسم تا حدودی دچار اختلالات شناختی هستند، اما برخلاف دیگر اختلالات شناختی که با تاخیر رشد در تمامی زمینه ها شناخته می شود، اوتیسمی ها مهارت های مختلفی دارند. به طور مثال ممکن است فرد در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل است، اما در زمینه های دیگر مانند طراحی، ساخت موسیقی، حل مسایل ریاضی یا حفظ کردن مطالب مهارت بسیار بالایی دارند و در تست های هوش غیرکلامی دارای هوش متوسط یا بالایی هستند.

علایم اوتیسم در نوجوانان چیست؟ برخی از علایمی که در نوجوانان مبتلا به اوتیسم دیده می شود شامل موارد زیر است: در مواجهه با اوتیسم به چه دکتری مراجعه کنیم؟کودکان اوتیسم چه خصوصیاتی دارند ؟ خصوصیات و ویژگی های زیر ممکن است که در افراد اوتیسمی دیده شود. درواقع این ویژگی ها بیشتر در کودکان اوتیسمی دیده می شوند. اگر از خود می پرسید که علایم اوتیسم در کودک دو ساله چیست، ویژگی های زیر را در نظر داشته باشید. اگر فرزند شما و یا در نزدیکان و آشنایان شما، کسی با علایم اوتیسم دیده شده است، بهتر است که برای بررسی های بیشتر و تشخیص دقیق بیماری به متخصص مراجعه کنید.

علت اوتیسم چیست؟

حتما این سوال ذهن شما را درگیر می کند که به کدام دکتر مراجعه کنید؟ چه پزشکی می تواند اوتیسم را تشخیص دهد و یا آن را درمان کند؟ برای تشخیص و درمان اوتیسم باید به متخصص روانپزشک و یا روانشناس مراجعه کنید. هر دو دکتر را می توانید در دکترتو پیدا کنید. برای اینکار می توانید وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید و با جستجوی تخصص روانپزشکی و یا روانشناسی در شهر مورد نظر خود، از بهترین دکتر های و یا نوبت دریافت کنید. عامل اوتیسم دقیقا مشخص نیست، اما محققان معتقدند که اختلال در بخش هایی از مغز که مسیول تفسیر پیام های دریافتی از اندام های حسی و پردازش گفتار در مغزاست، منجر به اوتیسم می شود. همچنین هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر محیط روانی اطراف کودک مانند مراقبان او بر ایجاد اوتیسم وجود ندارد.

  • ژنتیک: اوتیسم با سابقه ی خانوادگی مثبت، ارتباط دارد، محققان ترکیب خاصی از ژن ها را عامل آن می دانند.
  • سن بالا: اما عوامل دیگری مانند سن بالای پدر یا مادر شانس ابتلای کودکان به اوتیسم را افزایش می دهد.
  • برخی داروها: استفاده از برخی داروها و مواد شیمیایی در زمان بارداری مانند داروهای ضد تشنج، مصرف مشروبات الکلی نیز شانس ابتلای فرزند به اوتیسم را افزایش می دهد.
  • اختلالات متابولیسمی: اختلالات متابولیسمی مانند دیابت یا چاقی مادر حتی باعث افزایش احتمال ابتلای کودک به اوتیسم می شود.
  • نقص آنزیمی: در برخی موارد اوتیسم به دلیل برخی اختلالات مانند فنیل کتونوریای درمان نشده ( نقص متابولیکی مادرزادی که به دلیل کمبود آنزیم فنیل الانین هیدروکسیلاز، سطح فنیل الانین در خون افزایش یافته همچنین ادرار و تنفس آن ها بوی کپک می دهد) و سرخچه رخ می دهد.

عوامل خطر ایجاد اوتیسم چیست؟ شیوع اوتیسم در پسران چهار برابر دختران است. مواد استفاده شده در ساخت لباس ونوم واقعی باید از جنس های نرم و بی خطر برای پوست باشند . عوامل نژادی، قومی، اجتماعی، میزان درآمد خانواده، سبک زندگی یا تحصیلات بر ابتلای کودکان به اوتیسم هیچ تاثیری ندارد. این بیماری روندی رو به رشد دارد اما هنوز علت افزایش آن مشخص نیست که آیا به دلیل افزایش تشخیص درست بیماری است یا بروز سایر بیماری ها؟ هیچ آزمون خاصی جهت تشخیص اوتیسم وجود ندارد، در عوض، پزشکان این اختلال را در دوران کودکی و قبل از 3 سالگی از طریق گزارشات والدین از رفتارها، مشاهدات و رد سایر بیماری ها و مشکلات، تشخیص می دهند. تشخیص افتراقی اوتیسم چیست؟ اگر کودکی دچار مشکلات شنوایی باشد، می تواند علایمی شبیه به اوتیسم داشته باشد.

اوتیسم یک طیف اختلال عصبی رفتاری است که با اختلال در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت های ارتباطی و علایم بسیاری همراه است که در این مطلب همه آنها را مرور کردیم. این سندروم می تواند از نوزادی علایم خود را نشان دهد. طراحی لباس مرد عنکبوتی سیاه جدید با استفاده از تکنولوژی های روز، از نقاط ضعف موجود در نسخه های قبلی بهره می برد . این افراد الگوهای رفتاری تکراری دارند و علایم دیگری که در بالا لبه آنها اشاره کردیم.  افراد اوتیسمی نیازهای خاصی دارند و زندگی با آنها می تواند چالش برانگیز باشد. و متخصصانی هستند که می توانند در مواجهه با این افراد به شما کمک کنند. در دکترتو می توانید با بهترین روانشناسان و روانپزشکان در کشور به صورت آنلاین و تلفنی مشورت کنید و برای دریافت نوبت اینترنتی اقدام کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه اوتیسم را درمان کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه اوتیسم را درمان کنیم"، کلیک کنید.