جزییاتی از علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان
سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در گفت وگو با خبرنگار مجله gcorg اعلام کرد: جاده چالوس علیرغم دارا بودن مزیت فاصله کوتاه تر تا استان های شمالی و زیبایی طبیعت اطراف آن، به علت ظرفیت تردد پایین آن همیشه در ایام پیک تردد سفر و به ویژه در ایام نوروز با ترافیک سنگینی مواجه است.
وی افزود: افتتاح قطعه 2 آزادراه تهران – شمال و رعایت استانداردهای ایمنی باعث افزایش ایمنی تردد در این قسمت از جاده شده و کاهش 5 کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس و کاهش 20 دقیقه ای از زمان سفر در شرایط عادی را به همراه داشته است.
سرهنگ شیرانی گفت: این موارد فوق به انضمام تبلیغات صورت گرفته در خصوص افتتاح منطقه 2 آزادراه تهران شمال باعث ایجاد انتظار و تصور رانندگان مبنی بر سفر بدون مشکل ترافیک و رسیدن به استان های شمالی در کوتاه ترین زمان شده است.
وی ادامه داد: هر چند که افتتاح این پروژه عظیم باعث افتخار برای کشور و جلوه ای از تلاش های شبانه روزی مسوولین کشور است ولی باید اذعان کرد که با توجه به داده های سامانه های تردد شمار و دوربین های نظارتی و گزارش های پلیس راهور عملاً مشکل ترافیک های سنگین این جاده مرتفع نشده و تا زمان افتتاح تمامی قسمت های آزادراه شاهد ایجاد ترافیک های سنگین در این جاده هستیم.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: قبل از افتتاح منطقه 2 آزادراه، ترافیک خودروها در 2 تا 3 ردیف خودرو از قطعه 1 آزادراه و در 2 ردیف خودرو از جاده قدیم کرج چالوس در محدوده شهرستانک با همدیگر تلاقی یافته و در یک لاین جاده چالوس مسیر جنوب به شمال وارد می گشت.
سرهنگ شیرانی اظهار کرد: در حال حاضر صرفاً این گلوگاه ترافیکی از محل شهرستانک جابجا شده و به محدوده پل زنگوله انتقال یافته، به گونه ای که 2 تا 3 ردیف خودرو از انتهای قطعه 2 آزادراه تهران شمال و 2 ردیف خودرو از جاده قدیم چالوس در پل زنگوله همزمان وارد یک لاین مسیر جنوب به شمال می شوند.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: بنابراین با ایجاد گلوگاه در این منطقه بار ترافیک آزادراه تهران شمال رفته رفته سنگین و کل قطعه 2 آزادراه و حتی قطعه 1 را درگیر می کند.
وی افزود: ظرفیت خروجی نهایی جاده چالوس تغییری نیافته و با ظرفیت 1200 خودرو در ساعت کماکان یکی از کم ظرفیت ترین جاده های اصلی کشور است.
سرهنگ شیرانی گفت: تا زمان افتتاح کامل قطعات آزادراه این مشکل پابرجا بوده و توصیه پلیس به رانندگان استفاده از سایر مسیرهای جایگزین در ایام نوروز و زمان پیک سفرهای جاده ای بوده و در صورت انتخاب تردد از این جاده از مشکلات ترافیکی آن آگاه شوند.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور افزود: حجم کل تردد جاده ای از 24 اسفند 426 میلیون تردد و متوسط تردد روزانه 26 میلیون تردد است که نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش و همچنین نسبت به دو سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ شیرانی بیان کرد: 545 فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده که 664 نفر در این تصادفات جان باختند و همچنین 17474 فقره تعداد تصادف جرحی است که در این تصادفات هم 13960 نفر مجروح شدند و 71280 فقره آمار تصادفات خسارتی است.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور بیان داشت: کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان از استان های پرحادثه هستند همچنین بیشترین تردد و انباشت را در استان مازندران، گیلان و خراسان رضوی تا این لحظه شاهد بودیم.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزییاتی از علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزییاتی از علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.