همایش نقش معنویت در توان رزم دریا در اندیشه های رهبری برگزار شد – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان

همایش نقش معنویت در توان رزم دریا در اندیشه های رهبری برگزار شد - خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مجله gcorg، حجت الاسلام حسین طیبی فر عصر چهارشنبه در همایش نقش معنویت در توان رزم دریا در اندیشه های مقام معظم رهبری که در بندرعباس برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس معنویت شکل گرفت در آنجایی که یک فقیه عالم سالاری انقلاب را در دست گرفت آن نگاه معنوی بود که رژیم دست نشانده شاهنشاهی را از ریشه قطع کرد. ریشه و اساس انقلاب اسلامی بر اساس معنویت است این طور که پایه و اساس کار همه انبیا همین معنویت بوده است.

حجت الاسلام طیبی فر اظهار داشت: در همه جنگ ها و نبردها برنده ترین سلاح و موثرترین سلاح قدرت معنوی است چرا که اگر قدرتی معنوی نباشد اگر ابزار و ادوات جنگی نیز باشد و انگیزه و روحیه معنوی مقابله با دشمن نباشد رزمنده نمی تواند نقش موثری در رزم و میدان جنگ داشته باشد.

حجت الاسلام طبیبی فر بیان داشت: آنچه در دوران دفاع مقدس به طور مکرر ما شاهد آن بودیم نقش معنویت در بین رزمندگان بود و اگر وصیت نامه شهدا را را ورق بزنیم یکی از نکاتی که شهدا روی آن تاکید داشته اند همین معنویت بوده است که شهدا با همین معنویت یا کم ترین امکانات نظامی دشمن تا بُن دندان مسلح را به عقب راندند و خود نیز ره صد ساله را یک شبه پیمودند و قطب نما و شاخص مهم سپاه همین معنویت است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیرعالی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: اگر بگوییم معنویت گوهر قرآن است سخن گزافی نگفته ایم و معنویت همان گم شده ای است که انسان معاصر دنبال آن است. امروزه جامعه و کشورهای صنعتی و پیشرفته آمار خودکشی و بحران های اجتماعی در آن به وفور مشاهده می شود که بر اساس تحقیقات علمی و مشاهدات میدانی غرب که دچار این مشکلات بی بند و باری و تجاوزها است به دلیل دوری از معنویت است.

خسروپناه افزود: غرب که می خواهد برای ما نسخه شفابخش تجویز کند خودشان دچار بحران ها و فسادهای اجتماعی است که می خواهند با شعارهای ساختارشکن زن زندگی آزادی معنویت را از زن مسلمان بگیرند و وقتی زن را از خانواده بگیرند دیگر خانواده ای نمی ماند که فرزندی پرورش دهد و به آن جامعه از دست خواهد رفت.

خسروپناه گفت: تمام رسانه ها اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی قوی ترین ارتش نظامی است و از نظر ابزار و سلاح جنگی از مدرن ترین سلاح های روز استفاده می کند در مقابل گروهی از رزمندگان غزه در طوفان الاقصی شکست می خورند و کل اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت وقتی به دقت به این مسیله نگاه می کنیم می بینیم معنویت در بین رزمندگان غزه موج می زند و این معنویت بود که برگ برنده و سلاح برنده رزمندگان فلسطین بود.

حجت الاسلام رییسی نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه گفت: در نیروهای مسلح دنیا چیزی به نام معنویت نیست حتی ممنوع هم هست ولی امروز در جمهوری اسلامی یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب فرماندهان و مسیولان معنویت است و لازم است که ما در همه ی کارها برای پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش معنویت را در کارها جدی بگیریم که پایه و اساس کار ماست.

در پایان همایش از خانواده شهید روحانی علی اصغر موسی زاده پدر و خواهرش با اهدای لوح تقدیر که در بهمن ماه سال 65 در کربلای 5 در شلمچه شهید شده بودند و ا از نفرات برتر که مقاله به دبیرخانه ارسال کرده بود.

از حاشیه های این همایش اهدای لوح تقدیر مسیول نمایندگی ولی فقیه نمونه در سپاه در سال 1402 به حجت الاسلام والمسلمین رییسی و ارایه مقاله توسط سرهنگ دوم حجت الله ارغان از سپاه استان سمنان و 5 انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همایش نقش معنویت در توان رزم دریا در اندیشه های رهبری برگزار شد – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همایش نقش معنویت در توان رزم دریا در اندیشه های رهبری برگزار شد – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.