کلاهبرداری با ترفند درج آگهی در قزوین

کلاهبرداری با ترفند درج آگهی در قزوین

آفتاب نیوز :

سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ 150 میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار، آگهی فروش مبلمان را مشاهده کرده و جهت ثبت سفارش مبلغ 150 میلیون ریال به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلامی که در آگهی درج شده بود، واریز کرده است، اما پس از پرداخت پول و با تماس های بعدی شاکی کسی جوابگوی وی نبوده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، رییس پلیس فتای استان عنوان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.

این مسیول انتظامی بیان کرد: شهروندان قبل از اطمینان از صحت اطلاعات ارایه شده فروشنده در سایت ها و اپلیکیشن ها، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی الامکان ارتباطات و خرید و فروش ها را به صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آن ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

فرهودی خاطرنشان کرد: ارایه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شهروندان شود، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه ای پرداخت نکنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کلاهبرداری با ترفند درج آگهی در قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کلاهبرداری با ترفند درج آگهی در قزوین"، کلیک کنید.