ظرفیتهای ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی در حوزه مهدویت به کار گرفته شود
نادی خوراسگانی:
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که ظرفیتهای ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی باید در حوزه مهدویت به کار گرفته شود.
به گزارش خبرنگار مجله gcorg، محمدعلی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست دبیران استانی دبیرخانه مهدویت که در دانشگاه آزاد اصفهان تشکیل شد، خواستار شناخت و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در بخش علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد را در حوزه مهدویت شد.
وی اضافه کرد: پایگاهها و نقاط قوتی اعم از ۸۳۵ مدرسه، ۲۸۰ کودکستان و ۱۲۰ دانشکده توسعه فناوری و کارآفرینی در دانشگاه آزاد داریم که میتوانند در نقش قرارگاههای دانشآموزی مهدویت یا پایگاههای تربیت مهدوی ظاهر شوند.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تربیت مهدوی یک مبحث مقطعی نیست، بلکه یک فرآیند آیندهمحور است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بهعنوان یک دانشگاه اندیشهآفرین و تمدنساز باید تولید آثار اجتماعی و بیرونی بیشتری از آثار ظاهری و درونی داشته باشد، بنابراین با تأثیرگذاری بر جامعه و زیستبوم خود، شایسته است که در جریان مهدویت و تربیت مهدوی نقش محوری داشته باشد.
نادی خوراسگانی با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان کرد: پاسخ امام خمینی(ره) در پاسخ خبرنگار در زمان تبعید در فرانسه که سربازان ما اکنون در گهواره هستند، گویای این خطمشی و این الگوست که باید جریان تربیت مهدوی را از دوره شیرخوارگی تعریف کنیم و برای موفقیت در جهانیسازی اندیشه مهدویت و پشتوانهسازی بر روی کودکان، نوجوانان و جوانان باید سرمایهگذاری کرد و از این چند قشر غافل نشویم.
وی اشاره کرد: یکی از مهمترین موضوعات در این خصوص، بحث تولید محتوا به فراخور مخاطب و در ارتباط با گروههای سنی و بنا به علایق و گرایشها مختلف است، چراکه در بحث تولید محتوا، رسانه، فضای مجازی و دنیای ارتباطات، کمکاری ماست که دشمن پرتوان ظاهر میشود و در صورت حضور پر قدرت ما، مجال و ابتکار عمل را بهدست خواهیم گرفت.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اساس حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه سه محور توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برای نخستینبار در تاریخ دانشگاه آزاد گروه آموزشی تربیت ایمانی تأسیس شده که یک محور آن تربیت مهدوی است و البته همفکری و مشارکت دبیران استانی دبیرخانه مهدویت را برای تدوین سرفصلها و ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی نیاز دارد.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ظرفیتهای ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی در حوزه مهدویت به کار گرفته شود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ظرفیتهای ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی در حوزه مهدویت به کار گرفته شود"، کلیک کنید.