ویولن‌سل نوازی یک ربات با ارکستر سمفونیک برای اولین بار

ویولن‌سل نوازی یک ربات با ارکستر سمفونیک برای اولین بار

برای این اولین بار در تاریخ موسیقی یک ربات شاهکاری موسیقیایی اجرا کرد.

به گزارش مجله gcorg، این ربات ویولن سل نواز با ترکیب بازوهای رباتیک صنعتی با قطعات پرینت سه بعدی شده توسط محقق و آهنگساز فردریک گران(Fredrik Gran) طراحی و ساخته شد.

به نقل از رویترز، جیکوب ملراد(Jacob Muhlrad) آهنگساز می‌گوید: این ربات از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کند بلکه توسط گران با استفاده از موسیقی که مخصوص این ربات نوشته شده است، برنامه‌ریزی شد.

او در واقع با دو بازوی ربات صنعتی کار کرد تا توانستند ویولن‌سل بنوازند. مهلراد می‌گوید: من فکر می‌کنم که خیلی جالب بود، زیرا واضح است که پیانوهای خودنواز زیادی وجود دارد، اما ساز زهی بسیار پیچیده است، بنابراین من بسیار کنجکاو بودم که این واقعا چگونه کار می‌کند. و از او پرسیدم که آیا ویولن سل رباتیک پیش از این در ارکستر نواخته شده است یا خیر.

این ربات در سالن کنسرت زنده مالمو در کنار ارکستر سمفونیک مالمو نواخت.

به عنوان یک آهنگساز، مهلراد به دلیل ترکیب موسیقی کلاسیک با فناوری‌های مدرن شناخته شده است.

او گفت که نوشتن موسیقی برای یک ربات به او کمک کرد تا خلاقیت خود را کشف کند.

ملراد می‌گوید: این برای من به عنوان یک آهنگساز، وقتی فکر می‌کنید فراتر از آناتومی انسان برای یک ویولن سل نواز چه بنویسید، به نوعی رهایی بخش است.

او افزود که ترکیب هوش مصنوعی چیزی است که برای پروژه‌های آینده در نظر گرفته می‌شود. او همچنین بیان کرد که دنیایی را نمی‌بیند که در آن ربات‌ها جایگزین نوازندگان انسانی شوند. من نمی‌ترسم. من فکر می‌کنم کنجکاوی انسان اجتناب ناپذیر و بسیار قوی است. ما همیشه کاوش خواهیم کرد. اما من فکر نمی‌کنم که هرگز ربات‌ها جایگزین نوازندگان زنده انسانی شوند. به نظر من این غیرممکن است.

پایان خبر مجله gcorg

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ویولن‌سل نوازی یک ربات با ارکستر سمفونیک برای اولین بار" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ویولن‌سل نوازی یک ربات با ارکستر سمفونیک برای اولین بار"، کلیک کنید.