1403، سال رونق حمل و نقل عمومی/ راه اندازی مجدد 55 خط غیر فعال اتوبوس در غرب پایتخت

1403، سال رونق حمل و نقل عمومی/ راه اندازی مجدد 55 خط غیر فعال اتوبوس در غرب پایتخت

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، آخرین اقدامات و وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران را تشریح کرد.

به گزارش مجله gcorg، مهدی علیزاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 2500 دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی قرارداد منعقد کردیم که برخی به تعهدات به صورت ضعیف عمل کردند و برخی دیگر هم به دلیل عدم ظرفیت لازم قراردشان را فسخ کردیم، افزود: به طور مجموع برای 2500 دستگاه قرارداد بسته شد و 2500 دستگاه دیگر نیز در سفرهای اخیر شهردار تهران به کشور چین نهایی شد که ان شاءالله در سال آینده وارد شهر تهران خواهند شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه حمل و نقل برای مدیریت شهری، سال آینده هم بودجه قابل توجه 45 درصدی مانند امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده است و این نشان دهنده آن است که سال پر رونقی در حوزه حمل و نقل خواهیم داشت و تهرانی ها در این حوزه نفس راحتی خواهند کشید، به خصوص که از این 5 هزار دستگاه، 2500 دستگاه اتوبوس برقی است و برای کاهش آلودگی هوای تهران نیز مناسب خواهند بود.

وی تاکید کرد: اتوبوس های برقی مدنظر پس از انجام تست های فنی توسط کمیته فنی شرکت واحد و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و بر اساس این تست ها، مشخصات به تولید کنندگان داخلی و چینی داده شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه امسال در حوزه بازسازی ناوگان هم اقدامات خوبی صورت گرفت، ادامه داد: قراردادهای بازسازی ناوگان رشد 3 برابری نسبت به سال های گذشته داشته است و از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 500 دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرارداد بستیم و تاکنون 400 دستگاه آن بازسازی و برای تمایز آن ها با سایر اتوبوس ها با رنگ های جدید به خطوط اضافه شدند.

 مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: البته می دانیم تعداد کم است ولی در این زمینه نیز تلاش می کنیم در سال جدید به عملیات بازسازی اتوبوس ها هم سرعت بدهیم تا برای شهروندان مشهود باشد.

وی درباره نظافت اتوبوس ها نیز گفت: نظافت ناوگان طبق برنامه زمانبندی مستمر و هر روزه انجام می شود و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد خاص، شماره اتوبوس را به سامانه 137 پلاس اعلام کنند تا برای رسیدگی اقدام شود. در ناوگان بخش خصوصی هم نظارت مستمر انجام می شود؛ البته که در این بخش میزان فرسودگی بیشتر است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد مسکن کارکنان اتوبوسرانی نیز تصریح کرد: در سال های گذشته اقداماتی برای اختصاص مسکن انجام شده که مشکلاتی در پی داشت و پرونده ای در دستگاه قضایی وجود دارد که اگر بخواهیم در این حوزه اقداماتی انجام دهیم ابتدا باید موضوع قضایی آن حل شود، به هر حال در خصوص حق مسکن، حقوق قانونی کارکنان حتما پرداخت می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، وی در پایان با اعلام یک خبر خوب برای پایتخت نشینان در خصوص نوسازی خطوط اتوبوسرانی گفت: با دستور شهردار تهران، برخی از خطوطی که برای بخش خصوصی جذابیتی نداشت، راهبری آن ها به بخش ملکی داده شد که بر این اساس راه اندازی مجدد 55 خط غیر فعال در منطقه غرب پایتخت نوسازی و با بکارگیری 166 دستگاه اتوبوس نو که از شرکت عقاب و مجله gcorg تازه خریداری شده  در خدمت شهروندان گرامی قرار گرفته است.

پایان خبر مجله gcorg 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "1403، سال رونق حمل و نقل عمومی/ راه اندازی مجدد 55 خط غیر فعال اتوبوس در غرب پایتخت" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "1403، سال رونق حمل و نقل عمومی/ راه اندازی مجدد 55 خط غیر فعال اتوبوس در غرب پایتخت"، کلیک کنید.