بانوان شهیده و رزمندگان زن سرافرازانه تاریخ سازی کردند – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان

بانوان شهیده و رزمندگان زن سرافرازانه تاریخ سازی کردند - خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مجله gcorg، طاهره عاشوریان صبح چهارشنبه در نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان گیلان در اداره آب و فاضلاب شهر سد بیجار، با اشاره به برگزاری اجلاسیه ویژه زنان در راستای دومین کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان اظهار کرد: زنان از جمله عناصر مؤثری بوده که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأثیرگذار بودند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش فردی و اجتماعی زنان افزود: زنان اگر در سنگر جهاد و معنویت حضوری فعال و اثرگذار داشتند در سنگر مادری و همسری نیز به عنوان مهمترین عنصر مسؤولیت اجتماعی خود دانسته و نقش آفرین بودند.

عاشوریان با اشاره به نقش آفرینی حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا و واقعه کربلا گفت: شهدای زن و زنان رزمنده و جانباز گیلانی با جهان بینی و تاسی از مکتب زینب (س) نقش آفرینی کرده و امروز وظیفه ما الگو سازی آن عزیزان به نسل جوانان است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه زنان، مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند، تصریح کرد: بانوان شهیده و رزمندگان زن، سر افرازانه تاریخ سازی کردند و گیلان نیز ۴٩ شهید و ٣٢٠ زن رزمنده و ۶٩ بانوی جانباز را به خود اختصاص دادند.

عاشوریان با بیان اینکه دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان همه ادارات و دستگاه‌ها و مدیران توجیهات لازم و مشارکت لازم دارند لذا امور بانوان دستگاه‌ها نیز نقش آفرینی کنند، گفت: شایسته است مسئولین امور بانوان دستگاه‌ها برنامه‌های ویژه ای در راستای اجلاسیه شهدای زن و کمیته زن و دفاع مقدس استان ارائه دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بانوان شهیده و رزمندگان زن سرافرازانه تاریخ سازی کردند – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی خانواده، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بانوان شهیده و رزمندگان زن سرافرازانه تاریخ سازی کردند – خبرگزاری مجله gcorg | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.