دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی

حتماً می‌دانید که اتاق خواب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه است. در خانه‌هایی با مساحت کم که اتاق‌های کوچکتری هم دارند، چیدمان اتاق خواب مشکل‌تر است. ولی اگه خلاق باشید می‌توانید چیدمانی عالی داشته باشید تا فضا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. ما اینجا 33 مدل کوچک، به شما نشان می‌دهیم.

نکته مهم: شما می‌توانید هر کدام از ایده‌های زیر را که پسندیدید صاحب شوید. چگونه؟؟

پاسخ: 1- خیلی راحت فرم درخواست را ثبت کنید، 2- مشاور ما با شما تماس می‌گیرد تا نیازهای طرح شما را درک کند و به شما مشاوره اولیه می‌دهد، 3- چند دکوراتور حرفه‌ای به شما معرفی می‌شود تا از آن‌ها مشاوره تکمیلی بگیرید و قیمت حدودی را بپرسید و در نهایت یک دکوراتور را انتخاب کنید. تمام این خدمات به صورت رایگان توسط سلام ساختمان انجام می‌شود.

در ادامه شما را با دکوراسیون‌های جذاب از اتاق‌های کوچک آشنا می‌کنیم:

در این طراحی مغازه اتاق کوچکی را مشاهده می‌کنید که با دیزاین مناسب و جذاب و هارمونی رنگ مناسب، فضای خاصی را ایجاد کرده است.

اینجا هم نشیمن و میز متصل به آن در یک کنج اتاق قرار گفتند تا فضای کم‌تری از اتاق گرفته شود.

در اینجا ببینید چه جالب فضا تخت از فضای نشیمن با یک قفسه عمودی کتاب جدا شده است.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی

اگه می‌خواهید اتاق خود را ایرانی طراحی کنید، می‌توانید از این مدل‌ها کمک بگیرید.

در این اتاق باریک، تخت هم حکم نشیمن را دارد و هم محلی برای خوابیدن است.

برای اتاق‌های کوچک بهتر است که از پرده‌های کوتاه با رنگ‌های خنثی استفاده کنید. استفاده از کرکره و حصیر هم باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شود.

برای اتاق‌هایی با سایز کوچک بهتر است که از سرویس خواب‌های کوچک استفاده بشود و مثل این مدل آن‌ را به دیوار بچسبانید.

تخت و کمد‌های چسبیده به دیوار یک ایده خلاقانه برای اتاق‌های کوچک است که باعث استفاده بهینه از فضا می‌شود.

در این مدل از دیوارها نهایت استفاده شده است و حتی از طراحی داخلی مغازه طلا فروشی زیر تخت هم استفاده شده است تا هیچ فضایی هدر نشود.

در این تمام وسایل در یک کنج قرار گرفته‌اند و از فضا به بهترین نحو استفاده شده است.

اتاق کوچک کودک خود را جذاب کنید! چگونه؟ می‌توانید از پوسترها، کوسن‌ها یا دیوارکوب‌ها با شخصیت‌های کارتونی استفاده کنید.

در این مدل از رنگ خنثی برای فضاسازی استفاده شده است.

استفاده از تخت‌های دو طبقه برای اتاق‌های کوچک کودکان، می‌تواند یک ایده جالب باشد.

حتی قراردادن دو تخت در یک اتاق کوچک هم شدنی می‌باشد.

در این مدل دو تخت با یک قفسه از هم جدا شدند تا اتاق جذاب‌تر به نظر برسد.

ضمنا در مطلب هم می‌توانید مدل‌های اختصاصی و ویژه اتاق خواب دخترانه را ببینید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوان

یه اتاق کوچک برای یک نوجوان با بهترین استفاده ممکن از دیوارها.

در اتاق‌های کوچک نمی‌توان از لوستر‌ها یا آباژور‌ها استفاده کرد. چاره چیست؟ استفاده از چراغ دیوارکوب.

چیدمان یک طراحی داخلی تجاری باریک. فقط با کمی خلاقیت!

تخت و میز متصل به هم. یک ایده ی جالب برای فضاهای کوچک.

نقش ترکیب رنگ‌ها را در چیدمان دست کم نگیرید. اتاق بالا به خاطر رنگ‌های روشن دل‌باز به نظر می‌رسد.

ترکیب رنگ عالی و تخت دو طبقه فضا خاصی را ایجاد کرده است.

چیدمان اتاق خواب کوچک

چند نکته ساده درباره چیدمان اتاق خواب کوچک:

رعایت تقارن اتاق را جادارتر نشان می‌دهد.

استفاده از یک طبقه به جای میز هم می‌تواند تاثیر خوبی روی فضا اتاق داشته باشد.

در این مدل هم از فضای زیر تخت خیلی خوب استفاده شده است.

یکی از بهترین راهکارها برای جا دادن وسایل در اتاق‌های کوچک چیدمان عمودی می‌باشد.

برای استفاده از فضای عمودی می‌توان از کمد دیواری بلند یا طبقه‌های روی دیوار استفاده کرد.

استفاده بهینه از فضای زیر تخت.

میز ­تحریر دیواری در دیزاین اتاق کوچک

یکی از مهم­ترین نکاتی که باید در دیزاین اتاق کوچک رعایت کرد؛ استفاده از وسیله‌های کوچک و در عین حال کاربردی هست. مثلا اگه می‌خواهید از میز­تحریر در اتاق کوچک استفاده کنید؛ بهترین انتخاب، میز­تحریر دیواری هست. چرا­ که این میز­ها در واقع یک صفحه چوبی هستند که روی دیوار نصب می‌شوند و به همین دلیل فضا­ی خیلی کمی را اِشغال می‌کنند.

تخت دو­طبقه در دیزاین اتاق کوچک

اگه در خانه شما، دو نفر از یک اتاق استفاده می‌کنند، تخت­های دو­طبقه شاید بهترین انتخاب باشند چون روی هم قرار می‌گیرند و به همین دلیل فضا­ی زیادی را اِشغال نمی‌کنند. قرار دادن دو تخت در کنار هم، برای اتاق­های کوچک مناسب نیست. اما اگه سقف اتاق خیلی کوتاه باشد، استفاده از تخت­‌های دو­طبقه کمی دردسر­ساز می‌شود.

تخت تو­کار در دیزاین اتاق کوچک

تخت ­توکار یک وسیله دیگر است که در دیزاین اتاق کوچک کاربرد زیادی دارد. علاوه بر اِشغال فضا­ی کم، بعضی از تخت­های تو­کار به شکل نیمکت هم در می‌آیند و همین موضوع، کارایی آن‌ها را دو­چندان می‌کند. در مقایسه تخت توکار با تخت دو­طبقه باید گفت که اگر سقف اتاق بلند نباشد بهتر هست از تخت تو­کار استفاده کنید.

رنگ بندی دیزاین اتاق کوچک

معمولا برای بزرگ نشان دادن فضا­های کوچک و محیط­های بسته، از رنگ­های روشن استفاده می‌کنند. حال ما باید برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک چه کاری انجام دهیم؟ یکی از مهم­ترین نکته‌ها رنگ دیوار و کاغذ­­ دیواری هست. اگه می‌خوهید اتاق کمی بزرگ­تر به نظر برسد، اصلا از رنگ­های تیره برای دیوار استفاده نکنید و بیشتر رنگ­های سفید و کِرِم را در نظر بگیرید. نکته دوم نیز انتخاب پرده است.

نشیمن اتاق کوچک

نشیمن اتاق­های کوچک شاید خیلی دور از تصور باشد. یعنی شاید با خود بگویید که اصلا مگر اتاق­های کوچک هم فضا­ی نشیمن دارند؟ در جواب این سوال باید گفت که بله! اتاق­های کوچک هم می‌توانند نشیمن داشته باشند به شرطی که تخت را به نحوی طراحی کنید که بتوان از آن به عنوان محلی برای نشستن و تکیه دادن استفاده کرد.

ما در این مقاله به شما گفتیم که اگر در خانه خود اتاق خواب خیلی کوچک دارید در دکوراسیون آن ناامید نشوید با به کار بردن کمی خلاقیت به راحتی می‌توانید به بهترین شکل ممکن آن اتاق را دکور کنید.

جمع بندی پایانی:

شما می‌توانید هر یک از مدل‌های بالا را صاحب شوید! چگونه؟

پاسخ: 1- خیلی راحت فرم درخواست را ثبت کنید، 2- مشاور ما با شما تماس می‌گیرد تا نیازهای طرح شما را درک کند و به شما مشاوره اولیه می‌دهد، 3- چند دکوراتور حرفه‌ای به شما معرفی می‌شود تا از آن‌ها مشاوره تکمیلی بگیرید و قیمت حدودی را بپرسید و در نهایت یک دکوراتور را انتخاب کنید. تمام این خدمات به صورت رایگان توسط سلام ساختمان انجام می‌شود.

پس معطل نکنید و الان درخواست خود را کاملا رایگان ثبت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

 

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.

آیا طراحی در سلام ساختاتاق ‌خواب در هر سنی که باشیم پناهگاهی امن برای آرامش، استراحت و تفکر در مورد مسائل مختلف زندگی ماست؛ اما با توجه به کمتر شدن متراژ خانه ‌ها، متراژ اتاق ‌های خواب نیز بسیار کوچک‌ شده است و در حال حاضر حتی اتاق ‌خواب‌ های ۴ متری نیز وجود دارند.

هرچه فضا کمتر می ‌شود اهمیت چیدمان اتاق خواب کوچک نیز افزایش پیدا می ‌کند؛ زیرا در اتاق ‌خواب بزرگ بیشتر سلیقه شما حکم ‌فرماست اما در اتاق ‌های کوچک تنها سلیقه ملاک نیست و باید اصولی رعایت شود تا بتوانید از فضای بیشتر و آرامش ‌بخش استفاده کنید و لذت ببرید. این مقاله برای دکوراسیون اتاق خواب ۴ متری گرفته تا  اتاق خواب ۶ متری، ۹ متری و حتی اتاق خواب ۱۲ متری ایده های خوبی به شما می دهد.

ایده های دیزاین اتاق خواب کوچک

در حال حاضر عکس ‌های زیادی در انواع ژورنال‌ ها برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک وجود دارند که شما می ‌توانید با دیدن آن‌ ها یک مورد را انتخاب کرده و در اتاق‌ خواب مورد نظر خود را پیاده کنید؛ اما چیزی که می ‌تواند مهم باشد این است که در تمامی این مدل ‌ها نکاتی رعایت شده است. اگر شما این نکات را بدانید علاوه بر استفاده از الگوها می‌ توانید با کمی خلاقیت همان چیزی که خودتان دوست دارید را در چیدمان اتاق خواب کوچک به کار ببندید. درنتیجه برای اجرای طرح‌ های خاص و مدرن همیشه به فضاهای بزرگ نیاز نداریم. فقط کافی است نکات زیر را رعایت کنید:

۱. استفاده از رنگ مناسب

رنگ‌ها نقش مهمی در دیزاین اتاق خواب کوچک دارند. شما می ‌توانید با انتخاب یک رنگ ‌کاری کنید تا فضای اتاق ‌خواب بزرگ ‌تر یا کوچک ‌تر به نظر برسد. معمولاً رنگ ‌های روشن مثل سفید برای اتاق‌ های کوچک مناسب‌ تر هستند. به ‌علاوه اگر اتاق شما پنجره یا نور خوبی نداشته باشد، رنگ روشن این کمبودها را جبران می ‌کند.

پس هرگز به یک اتاق خواب کوچک مثلاً دکوراسیون اتاق خواب ۴ متری با دیزاین تیره فکر نکنید.

در کنار رنگ روشن دیوار سعی کنید برای روتختی، رومیزی و کف‌ پوش از طرح‌ های مختلف و ساده استفاده کنید تا تکمیل‌ کننده رنگ دیوار باشند و فضایی مدرن برایتان ایجاد کنند. درباره بخوانید.

۲. انتخاب تشک

یکی دیگر از آیتم های موجود در اتاق خواب، تشک خوشخواب است که نقش به سزایی در کیفیت خواب افراد ایفا می کند. به همین منظور انتخاب و خرید آن باید با آگاهی کامل و بسیار دقیق صورت بگیرد. تشک خوشخواب در فضای تخت قرار می گیرد و فضای اضافی را اشغال نمیکند. به همین سبب در انتخاب مدل های متنوع آن در اتاق های کوچک محدودیتی وجود ندارد.

انتخاب یک تشک خوشخواب برای تجربه خوابی آرام، سؤال همه کسانی است که برای خرید تشک خوشخواب خویش اقدام می‌نمایند در مقاله نکاتی را در مورد ابعاد تسک خوشخواب گفتیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

۳. نورپردازی مناسب در اتاق ‌خواب

نورپردازی یکی از تکنیک ‌های بسیار عالی در چیدمان اتاق خواب کوچک و فضاهای مختلف است. اگر بتوانید از لامپ‌ ها و لوسترها به ‌درستی استفاده کنید و لایه‌ های مختلفی از نور در فضای خود ایجاد نمایید بسیار عالی است. این نورپردازی باعث می ‌شود اتاق شما شکیل ‌تر و بزرگ ‌تر به نظر برسد.

بهتون پیشنهاد میکنیم از محصولات دیدن نمایید.

۴. ابعاد و جایگذاری تخت خواب

یکی از اجزای اصلی هر اتاق‌ خواب که قابل‌حذف نیست، تخت خواب می‌ باشد. در دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما نباید از یک تختخواب بزرگ و پهن استفاده کنید. برعکس در دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری، باید از تختخواب ‌های کوچک که معمولاً قاب دور ندارند استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کند. همچنین باید جایی را برای تختتان انتخاب کنید که به دیوار بچسبد و بقیه فضای اتاق را آزاد بگذارد.

۵. فضای بالای تخت خواب را فراموش نکنید

برای زیباتر شدن این فضا می‌ توانید از چیدمان عکس‌ های یادگاریتان در بالای تخت و حتی یک ریسه لامپ رنگارنگ زیبا، لابه ‌لای عکس ‌ها استفاده کنید. همچنین می ‌توانید چند تخته کوچک چوبی را با سلیقه خودتان در بالای تخت نصب ‌کرده و از آن به ‌عنوان کتابخانه و جایی برای وسایل تزئینی نیز استفاده کنید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دکوراسیون اتاق خواب کوچک ایرانی"، کلیک کنید.