آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو

خلاصه‌ای درباره چگونگی خرید کاردانو

بهترین راه برای خرید کاردانو، مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌های ارز دیجیتال اغلب سایت‌هایی روی اینترنت هستند و به این ترتیب، برای خرید قیمت امروز کاردانو نیاز به مراجعه حضوری به صرافی نیست.

با جستجوی کلمه «خرید کاردانو» در گوگل، می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که در آنها با ریال و کارت بانکی کاردانو خرید و فروش می‌شود. صرافی‌های ایرانی از نظر کیفیت خدمات و قیمت خریدوفروش می‌توانند متفاوت باشند. قبل از ثبت‌نام در یک صرافی، با بررسی سایت و پرس‌وجو مطمئن شوید که معتبر است.

خرید کاردانو از صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود.

در صرافی‌های بین‌المللی که حجم معاملات بالایی دارند، به‌راحتی می‌توان بیت کوین، تتر و ارزهای دیجیتال دیگر را به کاردانو تبدیل کرد و بالعکس. امروزه بیشتر کاربران ایرانی از صرافی بایننس برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، اما به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توان با آی‌پی ایران در این سایت فعالیت کرد. بنابراین، کاربران قبل از ثبت‌نام، با نرم‌افزار آی‌پی خود را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند که همیشه با آی‌پی یک کشور ثابت وارد این سایت شوند. به یاد داشته باشید در صرافی‌های بین‌المللی هر لحظه خطر مسدودشدن کامل حساب برای کاربران ایرانی وجود دارد.

اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت، اتریوم بخرید. چهار سایت زیر از بزرگترین پلتفرم‌های موجود برای خرید اتر با کارت اعتباری هستند:

  • Coinbase.com
  • Bitstamp.com
  • Changelly.com
  • binance.com

این خلاصه‌ای از چگونگی خرید کاردانو بود. برای جزئیات بیشتر و دقیق‌تر، ادامه مطلب را بخوانید.

مراحل کلی خرید و نگهداری کاردانو

پیش از آنکه درباره خرید هر ارز دیجیتالی صحبت کنیم، نیازمند فضایی برای ذخیره‌سازی و دسترسی به آن هستیم. کیف پول‌های دیجیتال، نرم‌افزارهایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند به دارایی‌های دیجیتالی خود دسترسی داشته باشند، با آن تراکنش انجام دهند و موجودی حساب خود را کنترل کنند. پس اولین گام برای خرید ارز دیجیتال کاردانو، انتخاب یک کیف پول مناسب و نصب و راه‌اندازی آن است.

در گام بعدی باید یک صرافی معتبر و قابل‌اعتماد را برای خرید کاردانو انتخاب کرده و مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را در آن انجام دهید. در مرحله آخر، نوبت به خرید کاردانو و ذخیره آن می‌رسد. این مراحل برای خرید هر ارز دیجیتال دیگری نیز ضروری است، اما با توجه به انتخاب‌های محدودی که برای خرید کاردانو داریم، در ادامه این مقاله نحوه انتخاب بهترین کیف پول و بهترین صرافی را آموزش خواهیم داد.

به‌طور کلی در این مقاله روی موارد زیر تمرکز خواهیم کرد:

  • گام اول: نصب کیف پول کاردانو
  • گام دوم: پیدا‌کردن یک صرافی معتبر برای خرید‌وفروش کاردانو
  • گام سوم: ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی
  • گام چهارم: خرید کاردانو

 تمامی نکات مطرح‌شده در این مقاله، حاصل تجربیات متخصصان و نظرات و گزارش‌های کاربران ارز دیجیتال کاردانو بوده و تیم ارزدیجیتال هیچ توصیه‌ای مبنی بر سرمایه‌گذاری روی کاردانو یا استفاده از یک صرافی یا کیف پول خاص ارائه نمی‌کند. بنابراین پیش از سرمایه‌گذاری روی هر دارایی یا استفاده از هر ابزاری برای خرید یا نگهداری آن، بهتر است تحقیقات لازم برای حفاظت از دارایی‌های خود را انجام دهید.

گام اول: نصب کیف پول کاردانو

  • آیا از ارزهای دیجیتال موردنظر شما پشتیبانی می‌کند؟
    پیش از هر چیز مطمئن شوید که کیف پول موردنظر شما از ارز دیجیتالی که می‌خواهید ذخیره کنید پشتیبانی می‌کند. برای این کار، می‌توانید به وب‌سایت کیف پول مراجعه کرده و ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده در این کیف پول را بررسی کنید.
    دقت داشته باشید که برای اغلب ارزهای دیجیتال معتبر (از جمله کاردانو) کیف پول‌های اختصاصی توسعه داده شده‌اند که نسبت به کیف پول‌های معمولی دارای قابلیت‌های تخصصی بیشتری بوده و سریع‌تر از سایر کیف پول‌ها به‌روزرسانی می‌شوند.
  • آیا کلیدهای خصوصی را در اختیار خودتان قرار می‌دهد؟
    احتمالاً این جمله معروف را که «اگر کلیدهای خصوصی خود را در اختیار ندارید، بیت کوین‌هایتان را از دست رفته بدانید» شنیده‌اید. این جمله درباره کاردانو و همه ارزهای دیجیتال دیگر هم صدق می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما کلیدهای خصوصی را بر روی دستگاهتان ذخیره می‌کند و خود به کلیدها دسترسی ندارد. کیف پول‌های متن‌باز عموماً در این زمینه قابل اعتمادتر هستند.
  • نحوه به‌روزرسانی و توسعه محصول در این کیف پول چگونه ارزیابی می‌شود؟
    با مراجعه به وبسایت هر کیف پول، می‌توانید زمان ارائه آخرین نسخه به‌روزرسانی آن را بررسی و با سایر کیف پول‌ها مقایسه کنید. مسلماً کیف پولی که تاریخ آخرین به‌روزرسانی آن مربوط به مدت‌ها پیش باشد، گزینه چندان قابل‌اعتمادی نخواهد بود.
  • آیا می‌توانید راحت با این کیف پول کار کنید و از قابلیت‌های گوناگون آن استفاده کنید؟
    رابط کاربری ساده، یکی از مهمترین ویژگی‌های کیف پول‌های دیجیتال است. قرار نیست که برای انجام هر کاری ساعت‌ها وقت صرف کنید و قابلیت‌های کیف پول را کشف کنید. بنابراین کیف پول‌های موردنظرتان را بر روی یک دستگاه نصب کرده و رابط کاربری آنها را با هم مقایسه کنید.
  • آیا مشتریان قبلی این کیف پول از پاسخگویی بخش «پشتیبانی» رضایت دارند؟
    فضای ارزهای دیجیتال برای افراد تازه‌کار پر از چالش‌ها و سؤالات تازه است. بنابراین هر قدر هم که یک کیف پول از نظر امنیت قوی باشد، باز هم وجود یک تیم پشتیبانی قوی و پاسخگو ضروری است. برای اینکه وضعیت پشتیبانی کیف پول‌ها را بررسی کنید، می‌توانید سری به شبکه‌های اجتماعی یا بازارهای اپلیکیشن‌های موبایلی بزنید و با جستجوی نام کیف پول، نظرات کاربران را در این‌باره مطالعه کنید.

در اینجا به‌طور خلاصه، بهترین کیف پول‌های کاردانو را با هم مرور خواهیم کرد:

  • کیف پول‌های نرم‌افزاری اختصاصی کاردانو
    اگر علاقه‌مند به استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری اختصاصی کاردانو هستید، کیف پول دسکتاپ ددالوس (Daedalus) و کیف پول موبایلی یورویی (YOROI) گزینه‌های بسیار امنی هستند و رابط کاربری مناسبی هم دارند.
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری چندارزی
    اگر به کیف پول‌های نرم‌افزاری علاقه‌مندید و می‌خواهید کاردانو را در کنار بقیه ارزهای دیجیتالتان در یک کیف پول ذخیره کنید، کیف پول‌های نرم‌افزاری و (دارای نسخه موبایل و دسکتاپ) برای شما مناسب هستند. اما به این نکته توجه داشته باشید که کیف پول اکسودوس به دلیل تحریم‌های آمریکا، از ارائه سرویس به کاربران ایرانی (IP ایران) خودداری می‌کند. برای استفاده از این کیف پول، می‌توانید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید.

توصیه نهایی ما برای ذخیره‌سازی کاردانو، استفاده از کیف پول‌های کیف پول‌های تخصصی کاردانو (به‌خصوص یورویی) یا کیف پول‌های سخت‌افزاری است، زیرا کیف پول‌های چندارزی، در حال حاضر قادر به همگام‌سازی موجودی کاردانو با یکدیگر نیستند. به بیان دقیق‌تر، در صورتی که دو کیف پول چندارزی متفاوت (مانند اکسودوس و اتمیک) را با یک عبارت سید (۱۲ یا ۲۴ کلمه بازیابی) مشترک ایجاد کنید، برخلاف ارزهای دیجیتال دیگر، برای کاردانو دو آدرس متفاوت ایجاد می‌شود و موجودی آنها نیز با یکدیگر همگام‌سازی نخواهد شد. این یعنی اگر برای حساب کاردانوی شما در اکسودوس مشکلی رخ دهد، فقط در اکسودوس می‌توانید دوباره دارایی خود را بازیابی کنید. اما در کیف پول‌های تخصصی کاردانو، کلمات بازیابی به‌درستی قابل‌بازیابی هستند. به‌عنوان مثال می‌توان موجودی کاردانو در کیف پول یورویی را به‌راحتی در کیف پول ددالوس بازیابی کرد.

پس از انتخاب بهترین کیف پول برای ذخیره کاردانو، پیشنهاد می‌کنیم که موارد امنیتی زیر را برای حفاظت از سرمایه‌های خود به کار بگیرید:

  • از کیف پولتان بک‌آپ بگیرید.
    پس از نصب کیف پول، حتماً عبارت بازیابی (۱۲، ۱۵ یا ۲۴ کلمه‌ای) را یادداشت کرده و آن را در جای امنی نگهداری کنید. اگر از کیف پول خود بک‌آپ نداشته باشید و به هر دلیلی نرم‌افزار پاک شود، دستگاه از بین برود و مواردی از این قبیل رخ دهد، باید برای همیشه با سرمایه‌های موجود در آن کیف پول خداحافظی کنید.
  • کیف پولتان را از منابع معتبر دانلود کنید.
    وب‌سایت رسمی هر کیف پول بهترین منبع برای دانلود نرم‌افزار است. حتی وقتی قصد دارید نرم‌افزار موردنظر خود را از گوگل پلی یا اپ‌استور دریافت کنید، بهتر است که از لینک موجود در وب‌سایت رسمی کیف پول وارد گوگل پلی یا اپ‌استور شوید. زیرا برخی نرم‌افزارهای تقلبی، با نام و لوگوی نرم‌افزار اصلی در فروشگاه‌های اپلیکیشن ظاهر می‌شوند که هدفی جز فیشینگ ندارند. راه دیگر برای تشخیص این نسخه‌های جعلی، دقت کردن به امتیاز این اپلیکیشن، تعداد نصب و نظرات کاربران است.
  • از گذرواژه‌های قوی استفاده کنید.
    اگر گذرواژه شما ساده یا قابل‌پیش‌بینی باشد، می‌توان با استفاده از نرم‌افزارهای هک، آن را حدس زد. بنابراین بهتر است که از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، ارقام و همچنین علائم نگارشی در گذرواژه خود استفاده کنید.
  • نرم‌افزارهای خود را به‌روز کنید.
    با به‌روزکردن نرم‌افزارهای خود، همیشه امن‌ترین محیط موجود را برای کیف پول فراهم کنید. نه‌تنها کیف پول؛ بلکه بهتر است سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه خود و همچنین نرم‌افزارهای ضدویروس و ضدبدافزار خود را هم همیشه به‌روز نگه دارید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کاردانو"، کلیک کنید.